Huisstijl laten ontwerpen

Een huisstijl is veel meer dan een logo. Een huisstijl is je identiteit als bedrijf. Hoe je en wat je communiceert, je presentaties, hoe bezoekers op je website navigeren en welk kopje koffie je serveert aan je klanten is allemaal onderdeel van je identiteit.

 

Een logo en huisstijl laten ontwerpen

Een logo en huisstijl laten ontwerpen is belangrijk als je je als bedrijf professioneel wilt presenteren. Het is een belangrijk onderdeel van je bedrijfsimago en deze moet naadloos aansluiten op de organisatie. Het verweeft zich namelijk door de gehele organisatie. Het is dan ook extreem belangrijk dat deze kloppend, uniek én herkenbaar is. Ben je startend of wil je een vernieuwde huisstijl aan je bestaande business toevoegen? Onze ontwerpers en marketingexperts ontwikkelen een huisstijl die aanvoelt als een maatpak.Met inmiddels 10 jaar ervaring en een grote dosis creativiteit aan boord, gaan wij graag aan de slag voor jouw merk!

Waarom een professionele huisstijl laten ontwerpen?

Met een huisstijl creëer je de visuele identiteit van je bedrijf. Maar waarom heb je een huisstijl nodig?

  • Je klanten, leveranciers en collega’s begrijpen waar je voor staat;
  • Je krijgt een consistente uitstraling op alle kanalen wat voor herkenbaarheid zorgt;
  • Je zorgt voor een sterke uiting van de visie en kernwaarden;
  • Potentiële klanten, leveranciers en collega’s voelen onbewust aan waar je voor staat als merk.

Ons werk.

We zijn in de afgelopen jaren al voor diverse klanten in verschillende sectoren aan de slag gegaan met het ontwerpen van een huisstijl.

Branddeck Hillfresh
Logo voor Teqoia

Geen huisstijlhandboek maar een branddeck

Een huisstijlhandboek is vaak alleen gericht op ontwerpers, wij ontwikkelen binnen huisstijltrajecten een branddeck. Een branddeck bevat behalve huisstijl richtlijnen en tone of voice, ook informatie over het bedrijf, de strategie, visie / missie en producten. Daardoor is het branddeck ook gelijk geschikt voor medewerkers, leveranciers en soms ook klanten.

Het branddeck bevat de volgende onderdelen:

  • Boiler plate (een korte en krachtige statement wat vaak een combinatie van visie en missie is);
  • Kernwaarden;
  • Producten en diensten;
  • Logo, kleuren, typografie en grafische elementen;
  • Fotografie moodboard;
  • Voorbeelden huisstijldragers;
  • Digitale middelen zoals website en social media.

Werkwijze huisstijl ontwerpen.

In het ontwikkelen van een nieuwe huisstijl of branding hebben we twee opties:

1 Verkort branding traject

In het verkorte branding traject houden we gezamenlijk met de meest belangrijke stakeholders een powersessie. Hierin wordt de positionering van jouw merk bepaalt. Op basis daarvan gaan we aan de slag met een nieuwe huisstijl en presenteren we een concept. Op basis van het concept werken we het branddeck volledig uit.

2 Strategisch branding traject

Hierin gaan we uit van drie sessies: een positioneringssessie, een communicatie sessie en een marketing sessie. Na het strategische branding traject heb je een volledig nieuwe huisstijl, maar weet je ook welke middelen je moet inzetten en kunnen of wij je volledig ontzorgen met online marketing of kan je team zelf aan de slag met online marketing.

Wij zijn Pixelfarm .

Een team van online professionals die het gaaf vinden om jouw merk online vooruit te helpen!

Meer over ons
96 %
Van onze doelstellingen wordt behaald
10
Jaren ervaring
12
Vaste medewerkers (én Dobby)
9.6
Klanttevredenheid
Een nieuwe huisstijl laten ontwerpen? Bel Stephan de Graaf op 085 3036220