sunweb-project-header • Pixelfarm

Social media op de kaart zetten met social content en activaties voor Sunweb

Creatieve social media content en merkactivaties

Over Sunweb

Sunweb, een welbekend merk, is een online touroperator die reizen verzorgd naar (grotendeels) Europese bestemmingen. Sunweb is een touroperator die alleen online reizen aanbiedt.

Content Marketing

Vakantie = inspiratie. Met een doordachte content strategie, een overzichtelijke content kalender en een combinatie van herkenbaar beeld met de juiste tone of voice hebben wij voor Sunweb dagelijks creatieve content verzorgd met impact. Content die binnen een aantal maanden een stijging van 300% meer interactie teweeg bracht! Met interactieve en inspirationele content zorgden we dat de conversatie met klanten aangegaan werd.

Voorbeeld van een Facebook Canvas voor Sunweb

Proces

content analyse 1. Analyseren
In de eerste fase stellen we vooral veel vragen. Wat is de status? Waar vind je de doelgroep, uit hoeveel fans bestaat de community en hoe hoog is de interactie? Deze analyse dient als 0-meting om de doelstellingen in het verloop van het project te toetsen.
content strategie 2. Strategie
Er zijn allerlei doelstellingen die je kunt stellen voor een campagne. Meer sales, meer interactie, een imagoverbetering of samen met de fans werken aan een beter merk of product. Ook denken we met jou na hoe we dit gaan bereiken. In deze fase wordt ook de contentkalender opgesteld.
content design 3. Design
Hier wordt de social brand signature ontwikkeld, een social huisstijl waar rekening gehouden wordt met bestaand design, merkwaarden, doelgroep en kanalen.
content productie 4. Productie
In deze fase worden alle visuals en andere typen posts geproduceerd. Door tweewekelijkse productierondes kan er vooruit gepland worden, maar behoud je daarnaast de flexibiliteit om snel in te spelen op de actualiteit. Rijkere content als blogs en video’s worden ruim van tevoren gepland.
content optimalisatie 5. Optimalisatie
Bij contentmarketing is het de uitdaging om iedere keer weer de doelgroep te verrassen met leuke content. Door waar nodig bij te schaven, de resultaten te analyseren en de aanpak te optimaliseren, kun je op korte termijn verbluffende resultaten behalen.

 

Instagram logoMet een aantal relatief eenvoudige aanpassingen en sterke content konden we al binnen een aantal maanden de interactie met 300% verhogen.

Sunweb merkactivaties mobielMerkactivaties

Naast alle creatieve content hebben we ook een aantal merkactivaties ontwikkeld waaronder de tournaam generator, de zomerselfie en winterescapes. Met deze merkactivaties zorgden we dat Sunweb meer boekingen danwel leads binnenkreeg in de vorm van email adressen.

“Met een doordachte content strategie, creatieve en inspirationele content zorgden we binnen korte tijd voor 300% meer interactie en conversatie op social media.”

 

Ook op zoek naar creatieve content of een andere manier om je merk online te profileren? Bekijk onze online branding oplossingen.

Wat we precies gedaan hebben

Content strategie
Content creatie
300% meer interactie
Facebook content
Instagram content

Bel, mail of app Stephan over deze case!