Type Facebook activatie
Onderdelen Concept, interactie, design, technische ontwikkeling

Voor de Garmin VIRB, een HD actiecamera gericht op avontuurlijke sporters, wilde Garmin meer conversatie op hun Facebookpagina en nieuwe, relevante fans aantrekken. Enter de “VIRB ultimate challenge”. Binnen deze challenge konden fans hun eigen once-in-a-lifetime experience winnen en deze bijzondere ervaring vastleggen met de Garmin VIRB.

Van skydiven tot duiken

De community op Facebook maakte tijdens de campagne kans op een once-in-a-lifetime ervaring en een actiecamera door een experience aan te maken. Van quadrijden tot skydiven en van raften tot motorcrossen. Het unieke van deze campagne was dat fans ook iemand anders een experience konden gunnen, zo werd de campagne pas écht social. Iedereen wil toch zijn schoonmoeder zien bungeejumpen? De winnaar werd bepaald door de community zelf. De experience met de meeste ‘likes’ werd uiteindelijk beleefd door de winnaar en vastgelegd met zijn nieuwe Garmin VIRB. Deze video werd weer gedeeld op de Facebookpagina van Garmin. Dat leverde flink wat conversatie op!

Life. Camera. Action.
The Garmin VIRB.

Zie hieronder de Facebookcampagne in actie.

Leuk om te weten

Conversatie rondom het product
Door de VIRB ultimate challenge campagne nam de conversatie rondom de VIRB HD actiecamera meetbaar toe. Zo nam de IPM (interactie per duizend fans) van Garmin toe met 200%.
Garmin VIRB HD actiecamera
Deze Facebookactie draaide grotendeels om beleving. Tegelijkertijd had de campagne een informatief effect wat verlangen en vraag creëerde.
Meer fans
Met een doordachte social advertentiestrategie aangesloten op de actie kreeg Garmin er meer relevante, kwalitatieve fans bij. 21% meer fans om precies te zien.
Vragen? Meld je vrijblijvend aan voor een 1 op 1 consult tijdens ons online spreekuur!
×