Type Facebook campagne
Onderdelen Concept, design, interactie, technische ontwikkeling

Om de samenwerking met Siebel te vieren, gaf wehkamp.nl een diamant aan een gelukkige winnaar cadeau. Waarde: 15.000 euro! Een fantastische prijs waarop de community van wehkamp.nl kans maakte door twee weken lang verschillende vragen en opdrachten te beantwoorden en uit te voeren. Diegene die het meest geslepen was, mocht meedoen met het finalespel op locatie.

Hoe geslepen ben jij?

De slogan van de campagne ’Hoe geslepen ben jij?’ had alles te maken met de vragen en opdrachten die fans om de dag kregen via de Facebook-app. De vragen varieerden van makkelijk tot moeilijk en van statisch tot interactief. Als de antwoorden goed waren, ging je door naar de volgende ronde. Door ondersteunende content op Facebook kreeg de campagne extra bereik en engagement.

Bekijk de video

Benieuwd geworden naar deze bijzondere social media campagne met de wel heel speciale prijs? Bekijk de video en beleef het spel opnieuw!

En toen de finale!

Voor het finalespel werden de 10 beste deelnemers van de Facebookactie uitgenodigd. Deze mochten onder andere een ijssculptuur maken om de felbegeerde diamant te bemachtigen. Hieronder een impressie van de Facebook-app.

Leuk om te weten

Aantal spelers
De campagne trok meer dan 65.000 unieke bezoekers aan, waarvan er 11.000 actieve spelers waren. De actie werd ruim 19.000 keer online gedeeld.
Conversatie
De conversatie en engagement omtrent wehkamp.nl en de samenwerking met Siebel nam meetbaar toe. Zo werd de IPM (Interactie per duizend bezoekers) verdubbeld.
Uniek
De aandacht van fans werd over langere tijd vastgehouden. Zowel de opzet, de opdrachten als de ondersteunende content droegen hier aan bij.