Het MBO College Hilversum is onderdeel van het ROC van Amsterdam. Bij het onderdeel media leidt het college studenten op. Van allround theater- en podiumtechnicus tot 3D-designer. En van motion graphics designer tot cameraman. Het ROC vroeg Pixelfarm om een creatieve campagne gericht op aankomend studenten waardoor coaches die leerlingen begeleiden zich beter konden voorbereiden!

Digitale persoonlijkheidstest voor aanstormende mediatalenten

Persoonlijkheidstypes MBO college Hilversum

Vanaf het moment dat studenten zich inschrijven tot aan de start van hun studie ontstaat een gap waar niet actief gecommuniceerd werd door het MBO College Hilversum. Gedurende die periode lopen scholen het risico dat een student zich in die tussentijd inschrijft bij een andere school of voor een andere opleiding. Om dit tegen te gaan hebben we de ‘Avatar campagne’ ontwikkeld, speciaal voor aanstormende studenten. De campagne bestond uit een campagne website waar studenten een persoonlijkheidstest konden afleggen. Op het einde konden ze zelf een grafische avatar samenstellen die ze konden gebruiken op Instagram en WhatsApp.

 

“We zochten een creatieve en betrouwbare partij die van onze campagne iets gaafs kon maken. De keuze voor Pixelfarm was dan ook snel gemaakt” .

Dewi van Drogenbroek, Coördinator afdeling Media MBO College Hilversum

.

Hulpmiddel voor het eerste coachings-
gesprek

Niet alleen voor studenten, maar ook voor de coaches van de mbo-opleiding was de campagne een waardevolle toevoeging. Aan de campagnewebsite is namelijk een systeem gekoppeld dat automatisch een PDF-bestand genereert van de uitkomst van zo’n test. De coach kan de uitkomst gebruiken als leidraad bij een eerste intakegesprek met nieuwe studenten. Bepaalde persoonlijke eigenschappen kunnen namelijk in het voordeel werken van een student tijdens de studie, maar ook in hun nadeel. Voor iedereen een win-win situatie: troeven en verbeterpunten liggen op deze manier meteen op tafel, waardoor de coaches de studenten gerichter kunnen ondersteunen!

.

“Wat vooral zo gaaf was aan deze campagne, was het creatieve proces. Van de eerste schets, tot aan de laatste regel code. Het is zo’n project waar iedereen tot het laatste moment aan toe gemotiveerd is om een enorm gaaf eindresultaat te bewerkstelligen. Deze campagne is een fantastisch voorbeeld van een goed huwelijk tussen online en offline. De digitale creatieve campagne levert namelijk écht een waardevolle bijdrage aan het leven van studenten: ze weten aan het begin van hun studie wat hun sterke punten zijn, maar ook wat hun verbeterpunten zijn.”

Stephan de Graaf, digitaal strateeg Pixelfarm

Een mobile first website van A tot Z

We ontwikkelden een campagne website die speciaal gebouwd is voor de mobiele telefoon. Uit een analyse bleek namelijk dat 96% van de studenten de website van het MBO College Hilversum met een smartphone bezocht. Daarom hebben we in eerste instantie het design voor een mobiel formaat geoptimaliseerd.

.

Creatieve en vernieuwende ideeën

“Een collega binnen ons team had al eerder samengewerkt met Pixelfarm en ervoer deze als positief. Voor deze opdracht zochten we een creatieve en betrouwbare partij die van onze campagne iets gaafs kon maken. De keuze voor Pixelfarm was dan ook snel gemaakt. De communicatie verliep heel vlot, wat voor ons een absolute pré is. Ze kwamen niet alleen met creatieve en vernieuwende ideeën, ze luisterden ook goed naar onze wensen. Niks was te veel gevraagd! Voor toekomstige nieuwe projecten hopen we opnieuw met Pixelfarm samen te werken.”

Dewi van Drogenbroek, Coördinator afdeling Media ROC Hilversum

Vragen over deze case? Bel Stephan op 085 303 6220