
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Bovenaan in Google voor meer verkeer en leads
SEO verkeer of organisch verkeer is nog steeds een zeer belangrijk bron van verkeer voor je website. Vooral voor zakelijke dienstverleners kan een goede SEO strategie enorm bijdragen aan meer leads (en omzet). Een goede zoekmachine marketing strategie maakt gebruik van zoekmachine optimalisatie en zoekmachine adverteren.
De voordelen van zoekmachine optimalisatie
- Meer website verkeer doordat je beter gevonden wordt
- Meer leads en omzet
- Langdurige ROI
- Organisch verkeer is de meest waardevolle bron voor zakelijke websites

De SERP (Search Engine Results Pages) laten een mix van betaalde en organische (SEO) resultaten zien, hier rood gearceerd.
Wat is SEO?
SEO (Search Engine Optimisation) of zoekmachine optimalisatie zijn toegepaste technieken om jouw website te laten stijgen in de zoekresultaten. Content, techniek en populariteit van jouw website (links van domeinen met autoriteit naar jouw website) zijn de belangrijkste factoren in je ranking. Wist je dat jouw website op 160 factoren wordt beoordeeld? Dat zijn dus al 160 manieren om jouw website te laten stijgen in de zoekresultaten! Google update regelmatig zijn algoritme waardoor SEO een continu proces is.

Local SEO
Als je vroeger zocht op online marketing bureau kreeg iedereen dezelfde lijst met zoekresultaten. Tegenwoordig is lokaal zoeken belangrijker dan ooit. Als je uit de omgeving Barendrecht of Rotterdam zoek naar online marketing bureau kom je ons ongetwijfeld tegen. Als je uit Amsterdam komt is de kans minder groot. Google neemt locatie dus mee als een van de belangrijkste pijlers om te bepalen wat jij ziet op de zoekresultaten pagina.

Bijna 50% van alle zoekopdrachten eindigt zonder doorklik. Bron: Searchengineland.com
Zero click results Google
SEO experts zien een toename in zogenaamde non-click results. Dit betekent dat mensen ergens naar zoeken maar niet op een website klikken. Dit komt omdat Google ook als vraagbaak wordt gebruikt en hier steeds beter op inspeelt. Als je bijv. zoekt op “pasta recept Jamie Olliver” krijg je volledige recepten en hoe je eigenlijk Jamie’s website niet meer te bezoeken. Ook bepaalde definities zijn op de zoekresultaten pagina te zien. Het is belangrijk om hier rekening mee te houde.
SEO trends
Er zijn nog veel meer zoekmachine trends. We delen ze graag met je in ons blog.
Bekijk onze succesverhalen op het gebied van online marketing, websites en content voor B2B en B2C.
Ons werkzoekmachine optimalisatie is een manier om je website zo te optimaliseren zodat deze beter gevonden wordt in Google en andere zoekmachines. ZIGZAG doet dit door de techniek van jouw website te verbeteren, samen te zorgen voor unieke en relevante content en ook te kijken naar andere factoren zoals je social media en de juiste links van en naar jouw website.
We kijken uiteraard ook welke zoekwoorden voor jouw business belangrijk zijn en hoe vaak er op deze woorden gezocht wordt. Zo zorgen we samen dat jouw website stijgt in de zoekresultaten met de voor jouw doelgroep relevante zoekwoorden. Vaak combineren we zoekmachine optimalisatie met zoekmachine adverteren zodat dit elkaar optimaal versterkt.
High-end linkbuilding & PR
Pixelfarm werkt samen met Mediatic om aan een hoogwaardig linkprofiel te werken. Behalve “in de krant” komen, zorgen we ook voor kwalitiatieve links vanaf De Telegraaf, AD, de Ondernemer en andere grote media naar jouw website.
Wij zijn Pixelfarm .
Een team van online professionals die het gaaf vinden om jouw merk online vooruit te helpen!
Meer over onsWat kost zoekmachine optimalisatie?
Voor onze meeste klanten verzorgen we op maandelijkse basis zoekmachine optimalisatie. We werken dan aan de website, zorgen voor de juiste content en bouwen aan een zo goed mogelijk linkprofiel. Van te voren spreken we bepaalde doelstellingen af waar je ons ook aan mag houden! 😉 SEO optimalisatie uitbesteden kan al vanaf € 400,-!
