Project highlights
  • Online strategie
  • Wordpress CMS
  • Uitgebreide zoekfunctionaliteit
  • Meertaligheid
  • Website past zich aan aan de seizoenen

Een nieuwe responsive website voor Rungis

De oude website van Rungis voldeed niet meer aan het kwaliteitsniveau van de huidige fase waarin het bedrijf zich bevindt. Omdat Rungis kwalitatief uitmuntende versproducten levert en een échte specialist is moest de website hier op aansluiten. De oude website was bovendien niet responsive en bood geen platform voor inspiratie. Iets wat voor Rungis enorm belangrijk is.

De 5 Seizoenen van Rungis

Rungis hanteert niet de standaard 4 seizoenen van het jaar, maar heeft een extra seizoen geïntroduceerd; de voorzomer. Dit is een periode van om en nabij twee weken waarin er een aantal producten kort verkrijgbaar zijn, maar wel een eigen seizoen verdienden. Hiermee is de basis van de website; de vijf seizoenen van Rungis!

De technische ontwikkeling

Vanaf de start van het project hebben we intern alle specialismen aangehaakt. Development en design zijn vanaf het begin nauw betrokken bij de strategie en ontwikkeling van de website om op die manier het project zo efficiënt en effectief mogelijk te kunnen opzetten, ieder vanuit zijn eigen specialisme. Belangrijke uitgangspunten waar we rekening mee hebben gehouden zijn:

  • Meertaligheid; de website is tweetalig ontwikkeld; in het Nederlands en Engels.
  • De zoekfunctie; Het zoeken is één van de belangrijkste functionaliteiten van de website. Zowel producten als blogs / artikelen en andere content moet doorzoekbaar kunnen zijn. Met een speciaal algoritme worden precies de juiste producten en content getoond.
  • De vijf seizoenen; elk seizoen verandert de kleur en uitstraling van de website automatisch. 
  • Eenvoudig aanpassen; omdat er continu wisselingen zijn in het procuctaanbod was een gebruiksvriendelijk CMS een must! Geen probleem uiteraard 😀

Rungis productenPrachtige versproducten

We hebben het mogelijk gemaakt om gerelateerde producten te koppelen aan blogartikelen, Smaken van de Chef’s toe te voegen, columns en andere redactionele content. Super relevant en je kan als Chef daarna snel door naar het bestellen van de gerelateerde producten. Het daadwerkelijk bestellen van een product verloopt via de externe platformen van InONE Order en DirectlyFrom.

Rungis mobileResponsive website Rungis

Veel bezoekers bekijken de website vanaf een mobiel apparaat. Daarom was het ook zo belangrijk dat de nieuwe website ook op mobile devices perfect zou werken. We hebben adaptive design toegepast. Dat houdt in dat we niet alle onderdelen geschaald hebben, maar bijvoorbeeld op bepaalde plaatsen sliders hebben toegepast of ervoor hebben gekozen om content te laten vervallen.

Over Rungis

Rungis is een bijzondere groothandel voor groenten en fruit (en kruiden). Ze zijn dé specialist voor de Nederlandse horeca, food professionals en in het bijzonder het topsegment restaurants. 

Pixelfarm maakt high-end websites

Pixelfarm ontwikkeld websites op maat. Gebruiksvriendelijk CMS, snel, flexibel en design dat recht doet aan je merkbeleving!

Meer over websites

"De vernieuwde Rungis website is een bron van inspiratie geworden! Veel aandacht voor de producten en ruimte voor inspirerende content.".

Rungis
Mockups
IphoneX

Portfolio.

Bekijk hier de B2B en B2C websites die we ontworpen en ontwikkeld hebben.

Meer websites
Stephan de Graaf
Vragen over deze case? Bel Stephan op 06 46 055 018