Wat kun je allemaal met Leadinfo?

Stephan de Graaf
Stephan de Graaf

Marketing Strateeg bij en eigenaar van Pixelfarm. Dagelijks bezig met digital marketing, innovatie en nieuwe vormen van interactie.

⏰ 26 november 2013

Wat-is-leadinfo

Het identificeren van potentiële leads en het begrijpen van hun gedrag op je website is ontzettend belangrijk. Het helpt je om gerichte marketingcampagnes te ontwikkelen, de customer journey te optimaliseren en uiteindelijk om het aantal conversies te verhogen. Veel B2B-bedrijven gebruiken software zoals Leadinfo of Leadfeeder voor leadgeneratie. Toch merken we dat veel bedrijven afhaken, omdat ze niet weten hoe je zo’n software op de juiste manier moet gebruiken. In deze blog vertellen we je meer over Leadinfo en hoe je het succesvol in kunt zetten voor jouw marketing activiteiten.

Wat is Leadinfo en hoe werkt het?

Leadinfo is leadgeneratie software die bedrijven in staat stelt om de bezoekers van hun website te identificeren. Het verzamelt informatie over welke bedrijven je website bezoeken, welke pagina’s ze bekijken en hoe lang ze blijven. Deze gegevens worden vervolgens gebruikt om uitgebreide profielen van potentiële leads te creëren.

De trackingcode op je website herkent zakelijke bezoekers en identificeert het bijbehorende IP-adres. Vervolgens koppelt Leadinfo dit aan een bedrijf. Zodra een bedrijf wordt herkend, verzamelt Leadinfo bedrijfsinformatie uit openbare bronnen, zoals de Kamer van Koophandel. Op deze manier voldoet Leadinfo aan de AVG-wetgeving en word je data beschermd. Je gegevens worden beschermd door verschillende maatregelen, waaronder een geheimhoudingsverklaring voor werknemers, specifieke toegangsrechten voor gebruikers en het niet opslaan van IP-adressen. Het is echter wel essentieel om in je privacyverklaring te vermelden dat je gebruikmaakt van Leadinfo.

Welke gegevens verzamelt Leadinfo?

Leadinfo verzamelt de volgende contactgegevens om een uitgebreid profiel te creëren:

  • Bedrijfsnaam
  • Omschrijving van het bedrijf
  • Branche
  • Rechtsvorm
  • KVK-gegevens
  • Aantal medewerkers
  • Contactinformatie
  • Bezochte pagina’s en tijdsduur
  • E-mailadressen
  • LinkedIn-profielen van medewerkers
leadinfo-gegevens

Wat zijn de voordelen van Leadinfo?

Leadinfo biedt veel mogelijkheden die onmisbaar zijn voor B2B leadgeneratie. Om je een duidelijk beeld te geven van wat Leadinfo precies te bieden heeft, hebben we de belangrijkste voordelen voor je op een rijtje gezet.

Inzicht in jouw websitebezoekers

Het belangrijkste voordeel van Leadinfo is dat je in een overzichtelijk dashboard kunt zien welke bedrijven je website bezoeken. De extra informatie die aan deze bedrijven wordt gekoppeld, geeft nog meer inzicht in wat jouw doelgroep interessant vindt. Dit kun je vervolgens weer gebruiken voor het optimaliseren van je marketingactiviteiten en je salesproces.

inzicht-websitebezoekers-leadinfo

Werk efficiënter dankzij automatisering

Bespaar tijd door geautomatiseerde e-mails vanuit LeadInfo te laten versturen naar jouw salesteam als een bedrijf een aantal keer de website bezoekt of als ze een specifieke pagina bezoeken.

Koppel een CRM-systeem

Je kunt Leadinfo aan diverse CRM/ERP systemen koppelen, zodat leads direct in jouw workflows worden meegenomen. Het voordeel hiervan is dat het bedrijfsprofiel automatisch wordt aangevuld met de informatie uit Leadinfo. Zo krijg je nog beter inzicht in potentiële klanten.

Rapportages

Leadinfo biedt gedetailleerde analyses en rapporten die inzicht geven in de prestaties van jouw marketingactiviteiten. Ook dit zorgt ervoor dat je je strategie voortdurend kunt verbeteren.

Uitgebreid helpcenter

Leadinfo heeft een uitgebreid helpcenter waarin je alles kunt vinden over de verschillende functionaliteiten, integraties en best practices. Bovendien, omdat Leadinfo een Nederlands bedrijf is, kun je gemakkelijk communiceren en vragen stellen, wat software nog gebruiksvriendelijker maakt.

Hoe start je met Leadinfo?

Om met Leadinfo te starten, maak je eerst een account aan. Hierna plaats je het script, ook wel trackingcode, op je website. Dit kan hard coded op je website of via Google Tag Manager. Zodra de tracking code is toegevoegd, begint Leadinfo direct met het verzamelen van data. Alle gegevens worden realtime verzameld in een overzichtelijk dashboard. Eerst gratis LeadInfo uitproberen? Neem contact met ons op en wij regelen het gelijk voor je.

Koppel Leadinfo aan diverse systemen

We adviseren altijd om Leadinfo direct te integreren met de systemen waar je al mee werkt. Op deze manier wordt alle belangrijke informatie automatisch gesynchroniseerd met bijvoorbeeld je CRM-systeem, waardoor het eenvoudiger wordt om deze leads op te volgen. Hieronder vind je een lijstje met een aantal koppelingen die mogelijk zijn:

  • ActiveCampaign
  • HubSpot
  • Pipedrive
  • Google Ads
  • LinkedIn Ads
  • Microsoft Teams
  • Slack
  • Google Data Studio

Stel triggers en labels in

De volgende stap is het instellen van triggers. Door triggers in te stellen, kun je proactief reageren op het gedrag van websitebezoekers en potentiële leads identificeren die interesse tonen in jouw producten of diensten. Een aantal voorbeelden van triggers zijn:

  • Bedrijven die de prijzenpagina hebben bezocht, krijgen het label “lead”. Elke week ontvangt de salesmedewerker een e-mail met een overzicht van alle gemarkeerde “leads”.
  • Als een bedrijf je website meer dan 3 keer heeft bezocht, wordt er een e-mail naar de salesmedewerker gestuurd.
  • Bedrijven met minder dan 10 medewerkers worden gelabeld als “niet interessant”.
  • Wanneer een concurrent je website bezoekt, wordt dit bedrijf automatisch gelabeld als “concurrent” en wordt het uitgesloten van dashboards en rapportages.
  • Bedrijven die meerdere pagina’s over hetzelfde onderwerp bekijken, worden gelabeld met betrekking tot dat specifieke onderwerp.

Heb je hulp nodig bij de implementatie en inrichting van het account? Neem dan contact met ons op!

leadinfo-triggers

6 voorbeelden van succesvolle leadgeneratie dankzij Leadinfo

1. Van blogbezoeker naar nieuwe klant

Stel je hebt een blog geschreven over welke stappen je moet nemen als je een nieuwe website wilt laten maken. De kans is groot dat de bedrijven die deze blog meerdere keren bekijken, ook daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in het vernieuwen van hun website. Dankzij Leadinfo weet je precies welke bedrijven deze blog bekijken, waardoor je ze heel doelgericht kunt benaderen via bijvoorbeeld een persoonlijk bericht op LinkedIn of via een retargeting campagne. Op deze manier transformeer je een bezoeker van een blog tot een nieuwe klant.

2. Retargeting via LinkedIn campagnes

Het was al mogelijk om de lijst van bedrijven die Leadinfo verzamelt te exporteren en te uploaden in de LinkedIn Campaign Manager, maar sinds kort is het ook mogelijk om bedrijven direct door te sturen dankzij de LinkedIn Ads integratie. Zo kun je heel gericht advertenties tonen aan de bedrijven die al eerder interesse hebben getoond in jouw product of dienst.

3. Verbetering van het salesproces

Door het instellen van automatische triggers en labels kun je het salesproces van jouw organisatie aanzienlijk verbeteren. Elk bedrijf dat jouw website bezoekt krijgt een specifiek label, waardoor je meer inzicht krijgt in bijvoorbeeld het type lead, de fase van de lead of zelfs of het een concurrent is. Vervolgens kun je automatisch een e-mail versturen naar je salesmedewerkers met daarin een lijst met de belangrijkste leads. Zij kunnen vervolgens op een gerichte manier contact opnemen met potentiële klanten.

4. Beter inzicht in campagneresultaten

Wanneer een bedrijf jouw website bezoekt via een Google Ads advertentie, kun je in Leadinfo terugzien via welke specifieke campagne, advertentiegroep en zoekwoorden ze zijn binnengekomen. Deze informatie geeft inzicht in de effectiviteit van je campagnes en draagt bij aan verdere optimalisaties. Door te begrijpen welke campagnes en zoekwoorden het meest succesvol zijn in het aantrekken van potentiële leads, kun je je Google Ads budget nog gerichter inzetten.

5. Meer conversies dankzij het Lead Gen Form

Met het Lead Gen Form van Leadinfo kun je jouw websitebezoekers op een persoonlijke manier begroeten. Bezoekers kunnen vervolgens eenvoudig hun gegevens achterlaten, bijvoorbeeld voor een terugbelverzoek. Het formulier is volledig aan te passen aan jouw behoeften. Zo kun je instellen op welke pagina’s het formulier verschijnt, bepalen of het aan alle bedrijven of slechts aan een selectie wordt getoond, en de tekst aanpassen aan jouw tone of voice. Bij veel van onze klanten hebben we gezien dat dit soort formulieren hebben geleid tot een toename in het aantal conversies.

leadinfo-lead-gen-form

6. Maak je website persoonlijker met liquid content

Met liquid content heb je de mogelijkheid om de content van je website aan te passen op basis van je websitebezoeker. Dit betekent dat je bijvoorbeeld tekst, afbeeldingen en video’s kunt aanpassen op basis van specifieke kenmerken van de bezoekende bedrijven. Door deze aanpassingen kun je bijvoorbeeld klantcases tonen die relevant zijn voor de betreffende bezoeker.

Daarnaast biedt liquid content de kans om bedrijfsgegevens rechtstreeks te verwerken in de content van je website. Denk bijvoorbeeld aan: “Hi Pixelfarm, wil je jouw bedrijf laten groeien?” Hierdoor wordt de content op je website nóg persoonlijker en relevanter voor de bezoeker.

Gratis Leadinfo gebruiken? Pixelfarm is Leadinfo partner!

Pixelfarm is een officiële partner van Leadinfo. Dat betekent dat wanneer je Leadinfo via ons aanschaft, je profiteert van extra voordelen. Wij zorgen voor de volledige implementatie en inrichting van het account, zodat je direct aan de slag kunt met het identificeren van potentiële leads. Ook bieden wij uitgebreide monitoring en ondersteuning bij het bijhouden van software. Tenslotte kun je profiteren van voordelen op de abonnementskosten. Ben je geïnteresseerd in het aanschaffen van Leadinfo via Pixelfarm of wil je eerst starten met een gratis proefperiode? Neem gerust contact met ons op! We helpen je graag.