Een kwalitatieve whitepaper laten schrijven

Met een whitepaper, ook wel playbook of trendrapportage genoemd, deel je jouw kennis en expertise over hetgeen waar jij als bedrijf goed in bent. Een whitepaper helpt jouw doelgroep bij het maken van een keuze of het oplossen van een vraagstuk. Whitepapers zijn ideaal in te zetten voor leadgeneratie. Het is bijvoorbeeld een stappenplan, een lijstje tips, handvatten of een handleiding. Een kwalitatieve whitepaper is inhoudelijk sterk, praktisch en to the point. Het schrijven ervan is een tijdrovende bezigheid. Onze copywriters gaan graag aan de slag met jouw whitepaper.

Waarom een whitepaper laten maken?

Met een professionele whitepaper onderscheidt jij je van de concurrentie. Een whitepaper laten maken brengt grote voordelen met zich mee:

  • Een kwalitatieve whitepaper zorgt voor thought leadership én leads;
  • Een tijdloze whitepaper is langdurig inzetbaar;
  • Door de whitepaper uit te besteden bespaar je enorm veel tijd;
  • De whitepaper wordt geschreven door een ervaren copywriter met kennis van de branche;
  • Wij zorgen voor een professionele opmaak aansluitend op jouw huisstijl;
  • We zorgen voor relevante ondersteunende visuals.

Ons werk.

We zijn in de afgelopen jaren al voor diverse klanten in verschillende sectoren aan de slag gegaan met het schrijven van whitepapers.

Whitepaper laten schrijven Huis van Talent

Onze werkwijze bij het maken van de whitepaper

Om tot een kwalitatieve whitepaper te komen, doorlopen we bijna altijd de volgende stappen:

1 Onderzoek doen

Voorafgaand het maken van de whitepaper doen we onderzoek om waardevolle informatie te verzamelen. We bepalen het doel en de doelgroep. Ook gaan we na welke data waardevol zou kunnen zijn om te gebruiken in de whitepaper.

2 Opzetten van de structuur

Vervolgens wordt de whitepaper structuur opgezet, dit wordt ook wel de outline genoemd. Aan de hand van de outline bepalen we samen of deze opzet de uiteindelijke structuur gaat worden van de whitepaper.

3 Schrijven van de whitepaper

Onze professionele copywriters gaan aan de slag met het schrijven van de whitepaper.

4 Opmaak en uitstraling

Het is natuurlijk belangrijk dat de inhoud van de whitepaper op een aantrekkelijke manier gepresenteerd wordt. We zorgen ervoor dat het design van de whitepaper naadloos aansluit op de huisstijl en het onderwerp.

5 Promotie van de whitepaper

Om daadwerkelijk leads te genereren met de whitepaper is het belangrijk dat hij op de juiste manier gepromoot wordt. Afhankelijk van de doelgroep, zetten we bijvoorbeeld kanalen als Facebook advertising of Google Ads in.

Wij zijn Pixelfarm .

Een team van online professionals die het gaaf vinden om jouw merk online vooruit te helpen!

Meer over ons
96 %
Van onze doelstellingen wordt behaald
10
Jaren ervaring
12
Vaste medewerkers (én Dobby)
9.6
Klanttevredenheid
Whitepaper laten schrijven door Pixelfarm? Bel Stephan de Graaf op 085 3036220