Met zoekmachine adverteren direct bovenaan in zoekmachines

Dagelijks maken miljoenen mensen gebruik van zoekmachines zoals Google en Bing om informatie, producten en diensten te vinden. De bovenste resultaten die op de pagina verschijnen zijn betaalde advertenties. Met zoekmachine adverteren, ook wel Search Engine Advertising (SEA) genoemd, krijg je dus meteen een prominent plekje in de zoekresultaten en kun je direct jouw websitebezoekers boosten. Als ervaren SEA bureau houden wij ons dagelijks bezig met het opzetten en optimaliseren van Google Search, Shopping en Display campagnes. Met de juiste tools, specialisten en strategieën zorgen we voor optimaal rendement.

Online Marketing calculator
Bereken je Online Marketing Rendement Bereken wat jouw geïnvesteerde marketing euro op zou moeten leveren! Bereken het nu!

Wat is zoekmachine adverteren?

Zoekmachine adverteren is een tak van online marketing waarbij je advertentieruimte inkoopt in de zoekmachine. De bekendste manier is via Google Ads, vroeger Google AdWords. Tekstadvertenties worden het meest gebruikt en bestaan al sinds het begin van Google Ads. Deze tekstadvertenties zijn de gesponsorde resultaten in Google die boven en onderaan de pagina staan. Als mensen op bepaalde woorden zoeken, betaal je een bedrag om jouw advertentie te tonen. Doordat mensen daadwerkelijk op zoek zijn naar jouw producten of diensten, zijn de advertenties enorm relevant. Dit zorgt vaak voor een hoge doorklikratio, meer conversies en uiteindelijk meer omzet. Van alle mogelijkheden die er zijn op het gebied van online adverteren is zoekmachine adverteren nog steeds een van de best renderende methodes.

Verschillende SEA-diensten

Er zijn verschillende vormen van zoekmachine adverteren. Enerzijds heb je Google Search, dit zijn tekstadvertenties die boven en onder de gratis (organische) zoekresultaten worden vertoond. Heb je een webshop? Dan is Google Shopping ideaal. Hiermee kan je namelijk visuele productadvertenties maken. Google Display maakt het mogelijk om banners op verschillende websites te plaatsen. Verder is remarketing een effectieve strategie waarbij advertenties worden getoond aan mensen die eerder de website hebben bezocht, waardoor merkbekendheid wordt vergroot en herhaalaankopen worden gestimuleerd.

Waarom adverteren op Google?

  • Meer traffic, leads en omzet
  • Beste ROI
  • Nieuwe klanten bereiken
  • Variabel budget mogelijk
  • Ideaal voor de meeste type bedrijven

SEA slim combineren met SEO

Het slim combineren van SEA (Search Engine Advertising) en SEO (Search Engine Optimization) levert krachtige voordelen op voor jouw digitale marketingstrategie. Met SEA genereer je direct verkeer naar je website via betaalde advertenties, terwijl een goede SEO-strategie voor jarenlang gratis verkeer kan zorgen. Als je zichtbaar bent in zowel de betaalde als organische zoekresultaten is de kans groot dat jouw website opvalt bij potentiële bezoekers en versterkt dit ook de betrouwbaarheid van jouw merk. Daarnaast kunnen zoektermen die succesvol zijn gebleken in SEA-campagnes ook worden geïntegreerd in de SEO-strategie. Kortom, door SEA en SEO slim te combineren, optimaliseer je jouw online prestaties en blijf je een stap voor op de concurrentie.

Het combineren van SEA en SEO is echter slechts het begin. Als onderdeel van een uitgebreide online marketing strategie kan deze gecombineerde aanpak nog meer impact hebben. Door het integreren van andere online marketing diensten, zoals sociale media marketing, contentmarketing en emailmarketing, kun je een totaalplaatje creëren dat je merk en bedrijf naar ongekende hoogten tilt.

Samenwerken met een SEA-bureau

Wil je starten met zoekmachine marketing of jouw lopende SEA-campagnes naar een hoger niveau tillen? Laat ons dan helpen! Door samen te werken met ons gespecialiseerde team van SEA-experts, haal je het maximale uit je online advertenties en behaal je de best mogelijke resultaten!

SEA cases.

Bekijk onze succesverhalen op het gebied van online marketing, websites en content voor B2B en B2C.

Ons werk

Zoekmachine adverteren met een Google adwords specialist Pixelfarm is Google Partner. Dit betekent dat we minimaal 30.000 euro maandelijks voor onze klanten spenderen en gecertificeerde professionals in huis hebben. Zo ben je er van verzekerd dat we jouw advertentie-account optimaal laten renderen!

Wij zijn Pixelfarm .

Een team van online professionals die het gaaf vinden om jouw merk online vooruit te helpen!

Meer over ons
96 %
Van onze doelstellingen wordt behaald
10
Jaren ervaring
12
Vaste medewerkers (én Dobby)
9.6
Klanttevredenheid

Adverteren op Google?

Onze succesvolle aanpak

1 Google Ads strategie met budget en prognose

Op basis van jouw budget en doelstellingen, stellen we een plan op. We maken een realistische prognose waarbij we kijken hoeveel kliks, leads en uiteindelijk conversies we kunnen realiseren.

2 Meten is weten

Data doormeting is de een van de eerste stappen. We bekijken eerste of Google Analytics en Tag Manager goed staan ingesteld, we maken je Google Ads account aan of voegen hem toe aan ons MCC account en zorgen dat alles klaar staat.

3 Opzet advertising campagnes

We gaan alle SEA-campagnes opzetten. Na één of twee weken, afhankelijk van het budget, doen we een flinke optimalisatie.

4 Doorlopend campagnes onderhouden

Google Ads is een medium dat continu aandacht nodig heeft. Door uitsluitingszoekwoorden toe te voegen, nieuwe campagnes op basis van inzichten aan te maken en campagnes te optimaliseren zorgen we voor een maximaal resultaat.

5 Evalueren en rapporteren

Elke maand ontvang je van ons een SEA-rapportage met daarin de behaalde resultaten. Samen evalueren we de resultaten en gaan we voor de doelstellingen.

Stephan de Graaf
Zoekmachine adverteren uitbesteden? Bel 085 303 6220 om de mogelijkheden te bespreken!