Deel via:

Dagelijks werken we met alle farmers aan geweldige online projecten voor uiteenlopende klanten. Van corporate websites tot online marketing campagnes en van Facebook activaties tot kick ass creatieve content. Tussentijds en aan het einde van elk project vragen we aan onze klanten hoe ze ons beoordelen. In 2016 scoorden we gemiddeld een 9 of hoger! En daar zijn we erg trots op. In dit blog lees je hoe we zorgen voor zo’n hoge klanttevredenheid.

1. We zeggen ook weleens NEE

Eigenlijk zeggen we best vaak nee. Onze kwaliteitseisen liggen heel hoog en dat betekent dat we helaas regelmatig nee moeten zeggen tegen sollicitanten of leveranciers. Maar ook tegen klanten zeggen we soms nee. Niet logisch voor een dienstverlenend bedrijf maar bij Pixelfarm zijn we erg kritisch. Niet alleen hoe we zelf presteren, maar ook wat klanten van ons vragen. Dat komt omdat we het allerbeste voor onze klanten willen en daar een tikkeltje eigenwijs in zijn. Als we dus niet geloven in een bepaalde oplossing zullen we dat altijd zeggen.

2. Als anderen nee zeggen, zeggen wij YES!

We horen altijd van klanten dat ze het fijn vinden dat we zo flexibel zijn. Een Facebook activatie binnen een week ontwikkelen? Doen we! Vandaag nog die rapportage nodig? Geen probleem 🙂 Morgen even sparren over een idee? We’re on board. Kortom; we’ll fix it.

3. We communiceren actief

Hoe logisch dit ook klinkt, blijkbaar zijn heel veel dienstverleners niet zo communicatief. Feedback die we vaak terug krijgen van klanten is dat ze het een verademing vinden hoe actief we communiceren en hoe proactief we zijn. Fijn om te horen natuurlijk maar wij begrijpen niet hoe het anders zou kunnen werken!

4. Bij Pixelfarm kiezen we onze klanten

We zoeken klanten die bij ons als online bureau passen. Klanten die dezelfde waarden nastreven en die bepaalde thema’s net zo belangrijk vinden als ons. Klanten die zelf ook goed om willen gaan met hun klanten en niet alleen voor de korte termijn gaan. Klanten die begrijpen dat kwaliteit altijd boven kwantiteit gaat. Klanten die vooruit willen en met positieve energie hun bedrijf vooruit willen helpen. Dat kan dus betekenen dat we soms niet meedoen met een pitch of aangeven dat we wellicht niet de juiste partner zijn na een gesprek. Gelukkig weten de juiste klanten ons steeds beter te vinden 🙂

5. We’re in it for the long run!

Wij zien onszelf nooit als leverancier maar altijd als (langdurige) samenwerkingspartner. Samenwerken betekent voor ons tijd en kennis investeren en proactief met volle energie samen de beste resultaten te halen. Samenwerken is een relatie, je zult dus tijd en energie moeten blijven investeren om die relatie goed te houden. Successen vieren, maar ook een goed gesprek voeren als het even niet zo goed loopt. Ook deel je vaak dingen met elkaar die je met niemand anders wilt delen en laat je soms ook kanten zien die een ander misschien niet zo leuk vindt. Dat het klikt tussen ons als bureau en jou als klant is dus echt enorm belangrijk.

6. We doen geen trucjes

Pixelfarm is een echt 360 graden (online) bureau. 360 graden perspectief betekent eigenlijk dat we het liefst buiten de kaders van onze opdracht kijken en dat we de uitdagingen bij een klant bekijken vanuit verschillende perspectieven. We combineren te allen tijde data, creativiteit, techniek en marketing om tot een oplossing te komen. Dat betekent dat onze digitale oplossingen altijd op maat zijn.

Daarnaast willen we graag alle dingen bij een klant kritisch bekijken; van customer journey tot CRM en van website tot online communicatie en van Facebook content tot aan hoe je email signature eruit ziet. Dit doen we omdat we denken dat elk component in je marketing een belangrijke rol speelt en dat het geheel meer is dan de som der delen.

7. We zijn realistisch

Dat klinkt heel logisch, maar in veel gevallen wordt de werkelijkheid toch mooier gemaakt dan hij is om uiteenlopende redenen. Daar schiet niemand wat mee op, dus wij zeggen waar het op staat. Is het niet haalbaar om binnen 3 weken een complexe website op te tuigen, dan zeggen we dat. Wil je online marketing bedrijven, maar heb je eigenlijk te weinig budget om de concurrentie aan te gaan, dan adviseren we je het budget anders te besteden. Heel simpel, maar super belangrijk om teleurstellingen te voorkomen.

8. “We put our money where our mouth is”

Misschien denk je inmiddels, jeetje wat zijn jullie kritisch! En dat klopt 🙂 Maar wel altijd met een goede reden. Als we ons uiteindelijk als bureau committeren en alle seinen staan op groen gaan we er ook echt vol voor. Dit betekent ook dat we verantwoordelijkheid nemen voor het resultaat.

9. We zijn flexibel

Een van de kenmerken van Pixelfarm die we heel vaak horen van onze klanten is: ‘Wat fijn dat jullie zo flexibel zijn!’. We proberen dat ook altijd te zijn. Het is gewoon heel fijn als je snel geholpen wordt. Als we een verzoek niet kunnen oppakken, dan laten we dat ook gelijk weten en geven we aan wanneer je zo snel mogelijk daarna van dienst kunnen zijn.

10. We varen onze eigen koers

We zitten nog maar vers in 2017 en meestal staat het einde van het voorgaande jaar in het teken van vooruitkijken. De plannen voor het nieuwe jaar worden gemaakt en de balans van het aflopende jaar wordt opgemaakt. Je hebt een dagtaak aan het lezen van alle overzichten en probeert vat te krijgen op de trends die gaan komen. Natuurlijk kan je hier en daar wel wat inzichten opdoen, maar wij vinden het belangrijk om vooral je eigen koers te varen. Wil je lezen hoe farmer Stephan tegen de ‘trends van 2017’ aankijkt? Lees dan zeker even dit blog.

11. We doen het elke dag een beetje beter

Het is ons doel om elk project dat we doen weer beter af te ronden dan het project ervoor en samenwerkingen continu te verbeteren. Zo willen we het elke dag een beetje beter doen. Zo denken we constant na over de verbetering van onze processen en proberen we de nieuwste tools uit die ons hierbij kunnen helpen. Maar ook doen we echt wat met de feedback die we van onze klanten krijgen. We delen de resultaten met het team en evalueren alle projecten met elkaar.

12. We investeren in mensen beter maken

We zijn in korte tijd meer dan verdubbeld in farmers. Het succes van Pixelfarm hangt natuurlijk af van de mensen die er werken. Ben je eenmaal aan boord dat krijg je ook de ruimte om je verder te blijven ontwikkelen. Het opleidingsaanbod wordt op de medewerker afgestemd, dus je hebt altijd een persoonlijk ontwikkelingsplan. Als we onze farmers beter maken, dan profiteren onze klanten daar natuurlijk van! Door kritisch te zijn naar elkaar en onszelf, feedback gesprekken en op een andere manier met functionerings- en beoordelingsgesprekken omgaan maakt dat we wel durven te zeggen dat onze mensen een stuk scherper weggaan dan dat ze binnenkomen.

13. We hebben lol

Om af te sluiten een mega belangrijk punt: we hebben lol in wat we doen! Het is algemeen bekend dat je meer tijd op je werk en met je collega’s doorbrengt dan met je partner. Daarom is het su-per belangrijk dat je iets doet waar je blij van wordt. Bij Pixelfarm meten we niet alleen de klanttevredenheid, maar ook de teamtevredenheid. En in 2017 gaan we dit middels een app real-time inzichtelijk maken voor niet alleen onszelf maar ook jij als website bezoeker.

Wil je ons binnenkort ook eens evalueren? Neem dan eens contact op om te onderzoeken hoe we jouw marketingdoelstellingen in 2017 kunnen gaan realiseren!

Deel via:

Lesley Bosch
Lesley BoschAccount manager

Online specialist @pixelfarm. Houdt zich dagelijks bezig met social content, Facebook en online marketing. #social