Circle8 (voorheen: de Staffing Groep) is een detacheerbureau dat talenten aan organisaties bindt. Voorheen is het bedrijf groot geworden dankzij het leveren van ‘’Staffing services’’, maar ondertussen is het ook in de breedte gegroeid en specialist geworden op het gebied van Total Talent Management. Om deze strategische verandering over te brengen aan potentiële opdrachtgevers, hebben wij ‘’Huis van Talent’’ bedacht en opgezet, een contentplatform dat inzicht biedt in diverse vormen van arbeid en arbeidsbemiddeling. 

 

 

''Het bedrijf groeit als kool en de strategie staat letterlijk als een huis.'' .

Circle8

 

Contentplatform huisvantalent.nl

We hebben het platform gebouwd op basis van WordPress. Door een uitgebreide categorie en tag structuur kunnen thema’s eenvoudig worden aangemaakt. Ook is er een contentmatrix ontwikkeld op basis van data, die snel en flexibel aangepast kan worden naar aanleiding van inzichten.

 

 

 

 

 

 

 

Gebruik van SEO

Door de afwisseling tussen inhoudelijke artikelen en artikelen die puur vanuit SEO oogpunt zijn geschreven, hebben we binnen een jaar concrete top drie zoekwoordposities geclaimd voor huisvantalent.nl. Met high profile keywords in de top drie als “duurzaam personeelsbeleid”, “employee journey mapping”, “hr cyclus”, “offboarding” en “hr trends”, zorgen we naast een expert status voor huisvantalent.nl ook voor veel traffic en de daarbijbehorende conversies.

 

Campagnes

Naast SEO en paid search worden er ook LinkedIn campagnes gevoerd op downloadables. 

Door middel van marketing automation krijgen bezoekers op basis van de voor hen relevante thema’s, content aangeboden via de mail. Op basis van gebruikersgedrag krijgt het sales team van Circle8 een signaal om de conversatie aan te gaan. Op deze manier draagt huisvantalent.nl op een concrete manier bij aan leadgeneratie voor Circle8. 

De resultaten van leadgeneratie zijn naast 500+ Marketing Qualified Leads, 40 Sales Qualified Leads. Naast de LinkedIn campagnes worden er ook prospect campagnes gebruikt. Deze worden continu verbeterd op basis van het online zoekgedrag dat we zien bij de doelgroep.

Content

Analyses laten zien dat gebruikers gemiddeld meer dan 2,5 minuut op het platform verblijven en vaak meerdere malen terugkeren binnen een periode van 6 maanden. Doordat er sterk is ingezet op SEO, komen de meeste bezoekers binnen op bepaalde thema artikelen. De expert interviews zorgen daarnaast voor een verhoogde betrouwbaarheid van het platform en door hun (online) invloed dragen ze bij aan de zichtbaarheid van huisvantalent.nl.

Vragen over deze case? Bel Stephan op 085 303 6220