Professionalisering online presence Pineut
Online groei versnellen voor dit Rotterdamse merk DIY likeuren
Online groei Pineut
Pineut is een merk dat DIY producten op de markt brengt. De producten, waarvan de bekendste een serie met DIY likeuren, is verkrijgbaar in speciaalzaken zoals, maar door Pixelfarm tegenwoordig ook via een webshop gericht op consumenten. Het concept is lekker Rotterdams; je koopt of geeft een fles Pineut met allerlei (sociaal verantwoordelijke) ingrediënten. Alleen zelf nog even Jenever toevoegen, even schudden en je hebt een heerlijke likeur als basis voor een cocktail, gewoon zo of als basis voor een recept. Naast likeuren heeft Pineut ook gembier, tafelwater en andere producten.
Instagram content en acties
Alhoewel Pineut al prachtige fotografie had, wilde Pineut meer fans en vooral bereik op Instagram om zo het merk harder te laten groeien. Door maandelijks op basis van een content planning te zorgen dat het Instagram kanaal gevuld werd, ontzorgden we Pineut in het bedenken, plaatsen en promoten van social media content.
Pineut maandelijks ontzorgd op het gebied van marketing
Voor Pineut ontzorgden we maandelijks de volledige marketing! Lees meer over onze groeiformule en ons maandelijkse groeiabonnement.
Maandelijks abonnement- Online Strategie
- Social media content; planning, creatie en promotie
- Schrijven van blogs
- Redigeren van de nieuwsbrief
- Voeren van online campagnes
- Website optimalisaties
Lightspeed Webshop gericht op consumenten
Pineut richt zich grotendeels op winkels en retail. Daarnaast is er met de lancering van de nieuwe website ook een webshop voor consumenten ontwikkeld op basis van Lightspeed. Om te zorgen dat met name de conversies goed werden doorgemeten, hebben we twee data profielen in Google Analytics gekoppeld.
Redesign bestaande website
Behalve de webshop hebben we ook direct de website onder handen genomen door een grote optimalisatie door te voeren. Naast design hebben we ook gelijk alle SEO zaken aangepakt en hebben we de nodige conversieoptimalisaties doorgevoerd door kritisch naar de PDP’s (productpagina’s) te kijken d.m.v. data & heatmapping.
Bekijk onze succesverhalen op het gebied van online marketing, websites en content voor B2B en B2C.
Ons werk