Online content voor speelgoedmerk Sluban

Op Pixelfarm kun je bouwen. Dat bewijzen we continu door voor Sluban de leukste content te bedenken. Voor dit “andere merk” bouwsteen richten we ons voornamelijk op kids, zonder de ouders uit het oog te verliezen. Een constante stroom van gave social content heeft ondertussen onze studio verlaten. Inspirerend, activerend en verrassend. Met 200% interactietoename als resultaat! 🙂 

Gave video content

Altijd verrassend blijven. Dat is ons credo. De ene keer met een goede grap, de andere keer met een compleet nieuw format. Zo maakten we voor Sluban een lange stopmotion video voor tijdens de feestdagen. Een productie die de producten de deur uit deed vliegen. De verkopen via de webshop stegen met 200% ten opzichte van het jaar ervoor! #Trots.

Social media inhakers voor Sluban

Moederdag. Olympische spelen. Het WK. Bij Pixelfarm gaat er geen dag voorbij of we kijken wat we voor de boeg hebben en waarop we kunnen inhaken. Er is altijd wel een event of gebeurtenis waar we Sluban én de doelgroep mee kunnen verrassen.

 

Duidelijke content planning

Door met duidelijke thema’s en een content planning te werken zorgen we dat merken zoals Sluban continu voorzien worden van creatieve social media content.

Social media content creatie proces

Om te zorgen dat je als merk scoort op social media heeft Pixelfarm een proces dat tot maximaal resultaat leidt!

Meer over social media content
social media analyse
1 Analyse

In de eerste fase stellen we vooral veel vragen. Wat is de status? Waar vind je de doelgroep, uit hoeveel fans bestaat de community en hoe hoog is de interactie? Deze analyse dient als 0-meting om de doelstellingen in het verloop van het project te toetsen.

social media strategie
2 Social media strategie

Er zijn allerlei doelstellingen die je kunt stellen voor een campagne. Meer sales, meer interactie, een imagoverbetering of samen met de fans werken aan een beter merk of product. Ook denken we met jou na hoe we dit gaan bereiken. In deze fase wordt ook de contentkalender opgesteld.

social media design
3 Design

Hier wordt de social brand signature ontwikkeld, een social huisstijl waar rekening gehouden wordt met bestaand design, merkwaarden, doelgroep en kanalen.

social media productie
4 Productie

In deze fase worden alle visuals en andere typen posts geproduceerd. Door tweewekelijkse productierondes kan er vooruit gepland worden, maar behoud je daarnaast de flexibiliteit om snel in te spelen op de actualiteit. Rijkere content als blogs en video’s worden ruim van tevoren gepland.

social media optimalisatie
5 Optimalisatie

Bij contentmarketing is het de uitdaging om iedere keer weer de doelgroep te verrassen met leuke content. Door waar nodig bij te schaven, de resultaten te analyseren en de aanpak te optimaliseren, kun je op korte termijn verbluffende resultaten behalen.

"De interactie is met maar liefst 200% gestegen!".

Sluban
Stephan de Graaf
Vragen over deze case? Bel Stephan op 06 46 055 018