Een vruchtbare content strategie voor Groentehelden

Groentehelden is het online platform van telersorganisatie Harvest House (grootste coöperatieve tomatenteler van Nederland). Een website boordevol groente-inspiratie. Aan Pixelfarm de taak om de naamsbekendheid van Groentehelden én de vraag naar gezonde lekkernijen te vergroten via verschillende social media kanalen. Met een focus op thema’s als duurzaamheid, vegetarische (en veganistische) recepten en voorlichting. Met bijan 30.000 fans is dat aardig gelukt!

groentehelden content 1Contentstrategie

Bij het bepalen van de (content)strategie lag de uitdaging vooral in de meerdere doelen die Groentehelden dient. Van het onder de aandacht brengen van producten bij de consument tot het promoten van telers en het stimuleren van gezond eten.

Daarom ontwikkelden we een geïntegreerde contentstrategie. Met één afzender, maar met verschillende onderwerpen en invalshoeken. Van inspirerende recepten en inhakers tot een kijkje achter de schermen bij telers en funfacts over de talrijke producten. De grote gemene deler: iedere uiting is om je vingers bij af te likken ?

Video content voor Groentehelden

UX verbeterlijst

Behalve de social content hebben we ook naar het Groentehelden platform gekeken. Daar viel nog flink wat te verbeteren, behalve advies op het gebied van zoekmachine optimalisatie hebben we ook bepaalde conversiepunten toegevoegd, de recepten (meest belangrijke onderdeel) toegankelijker gemaakt en een aantal UX en UI verbeteringen doorgevoerd. Met succes, het organische verkeer nam binnen 2 maanden met 30% toe en de conversie met zelfs 41%.

Social media content creatie proces

Om te zorgen dat je als merk scoort op social media heeft Pixelfarm een proces dat tot maximaal resultaat leidt!

Meer over social media content
social media analyse
1 Analyseren

In de eerste fase stellen we vooral veel vragen. Wat is de status? Waar vind je de doelgroep, uit hoeveel fans bestaat de community en hoe hoog is de interactie? Deze analyse dient als 0-meting om de doelstellingen in het verloop van het project te toetsen.

social media strategie
2 Social media strategie

Er zijn allerlei doelstellingen die je kunt stellen voor een campagne. Meer sales, meer interactie, een imagoverbetering of samen met de fans werken aan een beter merk of product. Ook denken we met jou na hoe we dit gaan bereiken. In deze fase wordt ook de contentkalender opgesteld.

social media design
3 Design

Hier wordt de social brand signature ontwikkeld, een social huisstijl waar rekening gehouden wordt met bestaand design, merkwaarden, doelgroep en kanalen.

social media productie
4 Productie

In deze fase worden alle visuals en andere typen posts geproduceerd. Door tweewekelijkse productierondes kan er vooruit gepland worden, maar behoud je daarnaast de flexibiliteit om snel in te spelen op de actualiteit. Rijkere content als blogs en video’s worden ruim van tevoren gepland.

social media optimalisatie
5 Optimalisatie

Bij contentmarketing is het de uitdaging om iedere keer weer de doelgroep te verrassen met leuke content. Door waar nodig bij te schaven, de resultaten te analyseren en de aanpak te optimaliseren, kun je op korte termijn verbluffende resultaten behalen.

"Door de creatieve insteek, slimme tactieken wisten we de interactie met 200% te verhogen!".

Groentehelden
Stephan de Graaf
Vragen over deze case? Bel Stephan op 06 46 055 018