Over GOGO

GOGO levert betaalbare vakanties voor jongeren naar de populairste zomerbestemmingen die van A tot Z perfect geregeld zijn; rechtstreekse vluchten, veilige busreizen, de best gelegen accommodaties, professionele, frisse reisleiders en de gezelligste en wildste zomerfeesten van het jaar. GOGO organiseert daarnaast feesten op bestemmingen onder het label Totally Summer.

Jongeren zijn traditioneel moeilijk te bereiken. Gedurende de samenwerking met GOGO hebben we social content op de kaart gezet, een succesvol app concept bedacht, een VIPTRIP campagne gedaan en verschillende merkactivaties bedacht en uitgevoerd. Hiermee hebben we GOGO online op de kaart gezet.

Social content

Instagram logoGedurende een aantal jaar hebben we gave inspirationele content gemaakt en geproduceerd in de vorm van video’s, visuals en ook blogs. De blogs werden gepost op het door ons ontwikkelde content platform voor GOGO, dat diende als inspiratieplatform. Daarbij werd er ook heel erg gekeken naar de SEO positie en hoe we deze middels allerlei content positief konden beïnvloeden. De strategie hierachter was dat GOGO.nl als boekingsplatform diende, maar er daarnaast nog een manier moest zijn (buiten social media om) om jongeren te laten proeven van een vakantie.

Tinder maar dan nét even anders

Een van de dingen die opviel bij het luisteren naar de conversatie tussen jongeren op de social media kanalen van GOGO was dat heel veel jongeren nieuwsgierig waren naar wie er nog meer naar dezelfde bestemming of accommodatie gingen. Niet zo gek, want jongeren boeken vroeg in het seizoen en zijn maanden van te voren bezig met “hun vakantie”.

Op basis van dit idee hebben we in samenwerking met GOGO een app ontwikkeld die jongeren in staat stelde om te zien welke mensen er nog meer naar dezelfde bestemming gingen. Door hier een flirt en “scorings systeem” aan te hangen werden jongeren enorm getriggerd om de app te downloaden. Want ja, je wilt toch weten of je een beetje in de smaak valt 😉

Het concept voor de app hebben we in een video gegoten en succesvol aan GOGO gepitched.

 

GOGO VIPTRIP campagne

De GOGO Viptrip was een unieke Facebook campagne waarbij GOGO een exclusieve VIPTRIP weggaf die je kon winnen met je vrienden. Denk aan toegang tot exclusieve clubs, een vlucht met een helicopter en de tofste activiteiten. De campagne bestond uit een inschrijvingsfase en een spelgedeelte.

De inschrijvingsfase

De inschrijvingsfase bestond uit een landingspagina waar jongeren zich in konden schrijven. Door te laten zien dat er maar een beperkt aantal plaatsen waren was er een grote urgentie om je in te schrijven.

 

Het spelgedeelte

De speelfase bestond uit een aantal opdrachten; knotsgekke minigames die alleen mobiel toegankelijk waren. Bijvoorbeeld een game waarbij je je champagne glas recht moest houden in een helicopter tot aan het maken van een DJ mix.

GOGO VIPTRIP Campagne

User generated content

Doordat er elke opdracht een aantal deelnemers afvielen was de bereidheid groter om tijd te investeren door de deelnemers.  Behalve de minigames waren er een aantal content opdrachten, van selfie tot video waarin je moest laten zien dat je wel een feestje kon bouwen. Daar werden sommige deelnemers erg creatief van 🙂

De resultaten?

  • 15.000 inschrijvers
  • User generated content die gebruikt kon worden door GOGO
  • Een enorme boost in bereik op social media
  • Een groot aantal extra reizen geboekt door afvallers een leuke korting te geven
  • Social content
  • GOGO flirt app op basis van social inzichten
  • Inspiratieplatform ontwikkeld
  • Merkactivaties als leadgeneratie middel
Mark Treurniet
Vragen over deze case? Bel Mark op 06 11 056 167