Social media Veronica TV
Professionalisering social media met explosieve groei van engagement en volgers
Een optimale social media strategie
Veronica TV is naast SBS6 en SBS9 een van de zenders van Talpa Network/TV. Veronica TV is hét filmkanaal van Nederland! Veronica zendt grote blockbusters uit zoals de Fast & Furious reeks, Deadpool en Aquaman, maar ook onontdekte pareltjes als Bad Times at the El Royale, Ready Player One en tal van klassiekers. We zijn aan de slag gegaan met een social media strategie om het optimale uit de social media kanalen van Veronica TV te halen.
“Wij kwamen bij Pixelfarm terecht door een van onze medewerkers die al een positieve ervaring had met het bureau. Bij de rest van het team zat het gevoel ook goed. De keuze om met hen in zee te gaan, was dan ook snel gemaakt. We kunnen 24/7 bij Pixelfarm terecht. Daarbij zijn ze heel proactief: ze delen zelf analyses of tips voor optimalisatie. Het zijn echte professionals en hun kennis en kunde kunnen we goed gebruiken!”
Bastiaan van Dalen, Head of Veronica Television, SBS9 en NET5
Content creatie voor Facebook en Instagram
Wij bedenken en creëren uiteenlopende creatieve social media content voor Veronica TV. Van leuke memes en winacties tot meer verdiepende film content zoals behind-the-scenes materiaal en achtergrondverhalen. Ondertussen telt de Facebookpagina bijna 75.000 vind-ik-leuk’s en volgen bijna 13.000 mensen @veronicatv op Instagram!
Social media strategie
Voor Veronica TV zijn zowel Facebook als Instagram zeer belangrijke kanalen. Om de doelgroep van beide social media platformen zo goed mogelijk te bedienen, hebben we uitgebreid onderzoek gedaan. Daaruit bleek dat de casual filmkijker die houdt van grote blockbusters en Hollywood films voornamelijk op Facebook zit. Op Instagram merkten we dat we daar de die-hard filmfans moeten voorzien van verdiepende content. De social media strategie is hier dan ook op afgestemd: op Facebook posten we meer Veronica TV branded content, terwijl we ons op Instagram focussen op verdiepende content in een Movies Explained jasje.
Samenwerking met Grolsch
Movies Explained is een samenwerking tussen Veronica TV en Grolsch die bekende films onder de loep neemt en dingen toont die jou, en waarschijnlijk ook de meeste mensen, nog niet waren opgevallen. Movies Explained laat je écht anders naar films kijken. Aan de hand van achtergrondverhalen van acteurs, behind-the-scenes, film facts en andere content wordt je filmkennis alleen maar groter. En omdat we crossmedialiteit belangrijk vinden, is er ook een website die je voorziet van alle content!
Instagram naar een hoger niveau tillen
Ondertussen telt het Instagramprofiel maar liefst 12,6k volgers. De verdiepende content op Instagram is meer gebaseerd op feiten. De manier waarop we deze informatie overbrengen is uiteenlopend:
- Korte fragmenten van films als teaser
- Weetjes
- Achtergrondverhalen van acteurs
- Behind-the-scenes
- Polls
- Winacties
- Interactieve quizzen
Luchtigere content voor Facebook
Voor Facebook creëren we diverse social media content die wat luchtiger is. Zo maken we bijvoorbeeld grappige meme van acteurs of meer interactie posts. Maar ook winacties zijn een succes: een kinderfoto herkennen van een bekende Hollywoodster of gewoon vertellen waarom je van een filmavond houdt. Zo creëren we betrokkenheid en tonen we dat Veronica TV meer dan alleen een televisiezender is. Het is een echte filmcommunity!
Toekomst social media
“Samenwerken met het Talpa-team voelt echt aan als een volwaardig partnership. Ze vertrouwen op onze expertise en schakelen snel wat bij social een must is. We hebben het afgelopen jaar hele mooie stappen gezet op zowel strategisch niveau als in de creatieve executie. Daardoor ligt er een mooie basis. Komende tijd gaan we dit verder uitbouwen, maar ook de link tussen onder andere TV en social verder versterken.”
Stephan de Graaf, digitaal strateeg Pixelfarm
Bekijk onze succesverhalen op het gebied van online marketing, websites en content voor B2B en B2C.
Ons werk