Project highlights
  • Social strategie
  • Social content creatie
  • Duidelijke content planning & thema's
  • Door credit abonnement duidelijke deliverables
  • Gericht op interactie, awareness en sales
  • Gebruik van video, visuals & native formaten

Creatieve social content

Een van meest geliefde reisorganisatie van Nederland was op zoek naar een bureau dat hen kon ontzorgen op het gebied van social content. Na een razendspannende pitch viel de keuze op Pixelfarm. Vanaf dat moment hielpen we D-reizen met de te varen koers op socials.

Van inspiratie tot interactie & sales

De doelgroep van D-reizen is voornamelijk aanwezig op Facebook & Instagram. Daarom besloten we tot continue aanwezigheid op deze social channels, waarbij we op zoek zijn gegaan naar de perfecte balans tussen inspiratie, interactie en sales. Vakanties zijn weliswaar onderwerpen om ‘makkelijk’ mee te scoren, maar daarmee zetten we de reisgigant niet op de kaart als innoverend en inspirerend. Daarom hanteren we een contentkalender waarin we eenvoudige (maar leuke) posts afwisselen met posts waarin we de doelgroep ook echt tot interactie en boeken aanzetten.

Voorbeeld van social media video die we voor D-reizen maakte

 

Verse social content

Social media content voor D-reizen

Van videos tot gifjes en van memes tot kleine games. Pixelfarm creëert content die wat losmaakt. Om interactie & conversatie te stimuleren zorgen we altijd voor verrassende content. Van een meeslepende kofferjacht tot het raden van typische vakantiegeluiden met een leuke incentive. Stuk voor stuk content waar creativiteit en strategie hand in hand gaan.

touch tell sell social media

Touch tell sell principe

Voor D-reizen werken we via het Touch-Tell-Sell principe. Zo zorgen we dat we met de social content die we creëren op het juiste moment inhaken op de fase waarin een bezoeker zich bevindt! Dit zorgt voor effectievere content.

Social media content creatie proces

Om te zorgen dat je als merk scoort op social media heeft Pixelfarm een proces dat tot maximaal resultaat leidt!

Meer over social media content
social media analyse
1 Analyseren

In de eerste fase stellen we vooral veel vragen. Wat is de status? Waar vind je de doelgroep, uit hoeveel fans bestaat de community en hoe hoog is de interactie? Deze analyse dient als 0-meting om de doelstellingen in het verloop van het project te toetsen.

social media strategie
2 Social media strategie

Er zijn allerlei doelstellingen die je kunt stellen voor een campagne. Meer sales, meer interactie, een imagoverbetering of samen met de fans werken aan een beter merk of product. Ook denken we met jou na hoe we dit gaan bereiken. In deze fase wordt ook de contentkalender opgesteld.

social media design
3 Design

Hier wordt de social brand signature ontwikkeld, een social huisstijl waar rekening gehouden wordt met bestaand design, merkwaarden, doelgroep en kanalen.

social media productie
4 Productie

In deze fase worden alle visuals en andere typen posts geproduceerd. Door tweewekelijkse productierondes kan er vooruit gepland worden, maar behoud je daarnaast de flexibiliteit om snel in te spelen op de actualiteit. Rijkere content als blogs en video’s worden ruim van tevoren gepland.

social media optimalisatie
5 Optimalisatie

Bij contentmarketing is het de uitdaging om iedere keer weer de doelgroep te verrassen met leuke content. Door waar nodig bij te schaven, de resultaten te analyseren en de aanpak te optimaliseren, kun je op korte termijn verbluffende resultaten behalen.

"Door middel van het touch, tell, sell principe gebruiken we social content om meer brand awareness te genereren, van boekers fans te maken en interactie om te zetten in boekingen!" .

D-reizen
Vragen over deze case? Bel Stephan op 06 46 055 018