Project highlights
  • Content strategie
  • Content creatie
  • 300% meer interactie
  • Facebook content
  • Instagram content

Social Media content voor 300% meer interactie!

Reisgigant Sunweb was op zoek naar content voor hun social media kanalen en wilde hun social media naar een hoger plan tillen. Zo gezegd, zo gedaan. De resultaten waren verblindend! Zo is de interactie binnen 6 maanden al met 300% toegenomen. Dit door een uitgekiende social media strategie en leuke creatieve content precies afgestemd op de doelgroep.

 

Sunweb blauwe maandagSocial Media Analyse

In de eerste fase stellen we vooral veel vragen. Wat is de status? Waar vind je de doelgroep, uit hoeveel fans bestaat de community en hoe hoog is de interactie? Deze analyse dient als 0-meting om de doelstellingen in het verloop van het project te toetsen.

Sunweb travel diariesSocial Media Strategie

Er zijn allerlei doelstellingen die je kunt stellen voor een campagne. Meer sales, meer interactie, een imagoverbetering of samen met de fans werken aan een beter merk of product. Ook denken we met jou na hoe we dit gaan bereiken. In deze fase wordt ook de contentkalender opgesteld.

Social playbook

Hier wordt de social brand signature ontwikkeld, een social huisstijl waar rekening gehouden wordt met bestaand design, merkwaarden, doelgroep en kanalen. Door middel van een aantal pilot posts “testen” we de strategie.

Voorbeelden social media content Sunweb

Merkactivaties

Naast alle creatieve content hebben we ook een aantal merkactivaties ontwikkeld waaronder de tournaam generatorde zomerselfie en winterescapes. Met deze merkactivaties zorgden we dat Sunweb meer boekingen en leads binnenkreeg in de vorm van email adressen.

Social media content creatie proces

Om te zorgen dat je als merk scoort op social media heeft Pixelfarm een proces dat tot maximaal resultaat leidt!

Meer over social media content
social media analyse
1 Analyseren

In de eerste fase stellen we vooral veel vragen. Wat is de status? Waar vind je de doelgroep, uit hoeveel fans bestaat de community en hoe hoog is de interactie? Deze analyse dient als 0-meting om de doelstellingen in het verloop van het project te toetsen.

social media strategie
2 Social media strategie

Er zijn allerlei doelstellingen die je kunt stellen voor een campagne. Meer sales, meer interactie, een imagoverbetering of samen met de fans werken aan een beter merk of product. Ook denken we met jou na hoe we dit gaan bereiken. In deze fase wordt ook de contentkalender opgesteld.

social media design
3 Design

Hier wordt de social brand signature ontwikkeld, een social huisstijl waar rekening gehouden wordt met bestaand design, merkwaarden, doelgroep en kanalen.

social media productie
4 Productie

In deze fase worden alle visuals en andere typen posts geproduceerd. Door tweewekelijkse productierondes kan er vooruit gepland worden, maar behoud je daarnaast de flexibiliteit om snel in te spelen op de actualiteit. Rijkere content als blogs en video’s worden ruim van tevoren gepland.

social media optimalisatie
5 Optimalisatie

Bij contentmarketing is het de uitdaging om iedere keer weer de doelgroep te verrassen met leuke content. Door waar nodig bij te schaven, de resultaten te analyseren en de aanpak te optimaliseren, kun je op korte termijn verbluffende resultaten behalen.

Met relatief eenvoudige aanpassingen en sterke content was binnen een aantal maanden de interactie met 300% verhoogd.

Sunweb
Stephan de Graaf
Vragen over deze case? Bel Stephan op 06 46 055 018