Type Contentmarketing
Onderdelen Social media strategie, contentmarketing, content creatie

Voor Sunweb verzorgen wij de contentmarketing voor de verschillende social media kanalen met de nadruk op Facebook. De marketing van content bestaat uit de strategie, concept, ontwerp en productie van kwalitatieve content voor social platformen. De resultaten zijn verbluffend! Zo is de interactie binnen 6 maanden al met 300% toegenomen.

Dagelijks leuke content met resultaat

Met een doordachte strategie, een overzichtelijke contentkalender en een combinatie van herkenbaar beeld met de juiste tone of voice zijn wij in staat om voor Sunweb dagelijks content te verzorgen met impact. Content die binnen een aantal maanden een stijging van 300% meer conversaties teweeg bracht. Niet alleen voor de zomerse bestemmingen, maar ook voor de wintersportpagina van Sunweb.

Contentmarketing stelt je als creatief in staat om op de langere termijn een strategie en visie te ontwikkelen, maar daarnaast ook met korte deadlines intens creatief bezig te zijn. Heerlijk.“

Stephan de Graaf - Creative Director Pixelfarm

Contentmarketing in 5 stappen

Ons marketingproces voor content kent 5 stappen:

1. Analyseren
In de eerste fase stellen we vooral veel vragen. Wat is de status? Waar vind je de doelgroep, uit hoeveel fans bestaat de community en hoe hoog is de interactie? Deze analyse dient als 0-meting om de doelstellingen in het verloop van het project te toetsen.
Lees meer
2. Strategie
Er zijn allerlei doelstellingen die je kunt stellen voor een campagne. Meer sales, meer interactie, een imagoverbetering of samen met de fans werken aan een beter merk of product. Ook denken we met jou na hoe we dit gaan bereiken. In deze fase wordt ook de contentkalender opgesteld.
Lees meer
3. Design
Hier wordt de social brand signature ontwikkeld, een social huisstijl waar rekening gehouden wordt met bestaand design, merkwaarden, doelgroep en kanalen.
Lees meer
4. Productie
In deze fase worden alle visuals en andere typen posts geproduceerd. Door tweewekelijkse productierondes kan er vooruit gepland worden, maar behoud je daarnaast de flexibiliteit om snel in te spelen op de actualiteit. Rijkere content als blogs en video’s worden ruim van tevoren gepland.
Lees meer
5. Optimalisatie
Bij contentmarketing is het de uitdaging om iedere keer weer de doelgroep te verrassen met leuke content. Door waar nodig bij te schaven, de resultaten te analyseren en de aanpak te optimaliseren, kun je op korte termijn verbluffende resultaten behalen.
Lees meer

Leuk om te weten

300% meer interactie
Dit klinkt verbazingwekkend, maar met een aantal relatief eenvoudige aanpassingen en sterke content konden we al binnen een aantal maanden de interactie met 300% verhogen.
Integratie met blog & forum
Sinds 2012 heeft Sunweb ook een blog en forum. Via Facebook werden mensen getriggerd om ook op deze kanalen actief mee te praten.
Monitoring & analyse
Door maandelijkse rapportages, evaluaties en een goede samenwerking kunnen we de content constant blijven optimaliseren. Dit zorgt voor meetbaar betere resultaten.
Vragen? Meld je vrijblijvend aan voor een 1 op 1 consult tijdens ons online spreekuur!
×